Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

Veckans träningslista V8


VECKANS PASS:
Måndag: Simning teknik + fart. 500 m insim teknikträning därefter fartpass serier 26s per 25:a.  45s vila mellan varje intervall. 4x50m – 4x100m -2min vila -4x100m-4x75m med tempoökning sista 25m. Nersim 200m.
Tisdag: Löpning tröskelintervaller. 5min jogg + 15min zon3 därefter 3x15min mitten av zon4 med 2 min aktiv vila. Nerjogg 10min.
Ons: VILA.
Tors: Simning. 200m uppsim därefter 12x200m tröskelfart. Nersim 200m
Fre: Löptester + corestyrka.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Denna veckan var jag och simmade med Alexander vilket var jäkligt roligt, det ÄR så mycket lättare att simma med någon, fast att man kanske inte kör samma pass eller fart. Men bara att ha någon att gå dit med eller dela några ord mellan serierna är guld värt.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Simningen i torsdags. Jag gjorde 200 m intervallerna på under 4 minuter och kände mig så oerhört stark. Började nästan grina i bastun av lättnad. Är det nu det vänder? Som jag skrev på IG så är det fascinerande med detta inte att jag låg under 4 minuter per intervall. Nej. För tid när det kommer till simning är (för mig) inte lika relevant som känslan. Igår var jag stark. Igår älskade jag simning. Och då kan mirakel uträttas. Det är då utvecklingen sker och jag kommer framåt. Jag börjar mer och mer identifiera hur jag ska applicera tänkandet kring mina vilda känslor för simningen. Det är som ett stormigt förhållande som jag inte är redo att lämna än. Inte ens när 2 herrar i alldeles för små Colting-shorts kom och lekte Swimrun.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Crash – Burak Yeter.

VECKANS MOTGÅNG:
DÄR FINNS INGEN JÄDRA MOTGÅNG DENNA VECKAAAAAAN!

VECKANS REFLEKTION:
Har höjt kolhydraterna ytterligare, det märks allt mer i träningen. Har börjat notera små skillnader i ork, fokus och återhämtning. Det är oerhört spännande vad bra mat gör för ens träning.

VECKANS HELL YEAH:
Isen är borta och det börjar torka upp – det betyder att vi snart kan dra igång med långpassen ute igen!

VECKANS HELGTRÄNING:
Lör: 60 min cykling. 4 x 8 intervaller i zon 4.
Sön: VILA!

VECKANS EXTRA:
Det är nästan spikat att jag ska springa ett längre lopp i sommar – vilket det blir får ni veta i mars!

Get the look


Att en sådan enkel outfit kan vara så tidlös och snygg. Jag trivs verkligen i beige och är så glad över att jag fick ärva min mammas jeans. Tänk att hon hade på sig dem när hon var 25 år gammal. Hon var en riktig hottie när hon var ung. Still is!

Då inget av det jag bär finns att få tag i tipsar jag om liknande plagg nedan.

Ett par välsittande höga blåjeans, kappa och sneaker tycker jag är den perfekta vardagsoutfiten om man är på språng men ändå vill ha en edge på sin outfit då man kan styla den på så många sätt. Du kan exempelvis lägga till en hatt, knallig scarfe, tunga smycken eller en väska med mycket attityd. Det funkar att dra över en klänning, köra jeansjacka under kappan eller hålla det enkelt med ett par strumpor som sticker ut och ett par röda läppar. Lek runt! Det behöver inte matcha eller vara ”logiskt”.

Kram, hej!

senaste från Hälsa

Benpass med EMOM-cirkel


I lördags körde jag ett lång och tungt pass tillsammans med Linnea. Jag rekommenderar att köra detta passet på en helg då det tar tid med alla moment och du behöver lite tid mellan seten när du bygger upp en tung 2:a på frontböjen.

a) Frontböj i ca 15 minuter där du fokuserar på att värma upp och jobba upp till ca 85% av ditt max (jag körde något längre då jag inte vill böja för tungt just nu.) Sen kör du 3 x 5 tills du känner dig nöjd.

b) Ta av vikt så du har en lätt (ca 45-50% av ditt max) på stången och kör sedan följande:
Gå ner i sakta en djup frontböj, du ska känna hur du håller emot på vägen ner, skjut upp till ca halva böj-positionen och gå ner igen till en djup böj. Stanna där och pulsa 3-4 gånger på stället och skjut sedan upp till toppläge igen. Gör 5-8 repetitioner x 3 set.


c) 3 x 15 hipthrusters med pulsande ”juck” i toppläge som avslutning efter ca 12-15 repetitioner.

d) EMOM 5 varv (börja varje minut och kör tills du är klar, vila resterande sekunder tills nästa minut börjar och då går du på nästa övning.)
20 steg utfallsteg med hantel.
20 sidosteg ”krabban” med gummiband.
20 KB swings
30-40 russian twist med partner.
20 boxsteg med hantel.


e) Sumosquats med hängande kettlebell på stepupbräda.
Fokusera på att hitta en stabil position då KB kan göra att du blir väldigt ostadig då den rör sig”. Håll bålen genom hela övningen och spänn rumpan. Jag tycker denna övningen tar extremt bra i mina hamstrings och kopplar på min bål. Gör så många du orkar i 3-4 varv.

Sen är du klar och kommer med allra största sannolikhet inte kunna gå 2-3 dagar efter passet har gjorts.

Lycka till!

On set

Kikar in och säger hej! Är och spelar in en grej med 3 andra grymma tjejer från olika delar i Europa. Har varit upp sedan 04:00 och har ett par timmar till kvar. Pjuh! Men jag klagar inte, nehejdå. Det är annorlunda och rätt stort för mig att göra något sådant här, men extremt roligt då jag har fått plocka fram min kreativa sida. Att det heller inte handlar om träning gör det hela rätt spännande.

Ser framemot att få dela detta med er om ett par veckor. Kram på er!

Tisdag 13:02


Sitter på Pleat och kollar igenom batchen med bilder från söndagens plåtning, är så oerhört spänd på att visa er slutresultatet. Allt jag kan säga nu är att det är Friendcation-relaterat. Om mindre än 2 veckor får ni se whats the fuss is all about.

Började morgonen med att hänga på mitt favoritpresskontor Mildh där jag även fick träffa Sheila igen. Jag sa det till henne att jag hade tänkt och hoppats på att hon skulle vara där på morgonen och visst var hon det! Det är en person jag fattade tycke för direkt när jag träffade henne. Det är inte ofta man gör det i ”event-världen”. Många man träffar är oerhört ytliga och hälsar en gång för att nästa gång bara gå rakt förbi en. Jag minns ett event jag var på där en tjej ignorerad mig under halva middagen (hon satt bredvid mig) och när en annan profil kom in i rummet och utbrast något i stil med ”Tjena Joanna, SÅ kul att du är här, vill höra allt om Friendcation och vad som sker.:” så vände sig tjejen som tidigare hade ignorerat mig med orden ”…såå..vad heter du på Instagram då?”. Jag bara garvade och frågade om hon hade vaknat till liv nu. Så när man träffar personer via den här världen som är genuina och man verkligen gillar – då blir man extra glad.

Men åter till frukosten, vad gjorde jag där? Jo men ni minns mina tunikor jag brukar ha på mig på mina resor? Långa, spräckliga och ofta med v-ringad hals? De är från Hedvig och det i morse bjöd Mildh och Hedvig Stockholm in till pressfrukost för deras kollektion. Vid första anblicken så känns märket rätt tantigt men de har sina guldkorn vilket jag kan uppleva med många märken. Man hittar kanske inte alltid rätt från början men sedan växer plagget på en och det övergår till nyfikenhet. Ta till exempel kavajen som hänger bakom mig på bilden. Den är grovt vävd med glitter tråd och i iögonenfallande mönster. När jag först såg setet hänga där så reflekterade jag inte över kavajen utan fokuserade på byxorna. Men efter ett tag, desto längre frukosten fortlöpte, fastnade blicken på kavajen gång på gång. Den liksom drogs dit och jag tyckte – fan, den är rätt cool ändå.

Det är det som är så roligt med kläder, man kan leka runt och utveckla sin stil. Det behöver inte alltid vara en favorit, men kanske kan det där plagget som inte egentligen är ens stil få en att våga öppna upp och testa andra kreationer eller färger.

Ska äta upp min räksallad och rawboll samt plöja igenom mailen. Har en promenad med Sara innan nästa möte med APPRL och slutligen träning. Vi hörs! Kram

Joanna Swicas webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!